Ημερομηνία 18 Φεβρουαρίου 2023    ως 23 Φεβρουαρίου 2023
Τόπος Ισπανία
Κατηγορία Προγράμματα

Το Erasmus+ είναι το πιο δημοφιλές πρόγραμμα ανταλλαγών για μαθητές και φοιτητές στην Ευρώπη. Το σχολείο μας για πρώτη φορά κατάφερε να υλοποιήσει πρόγραμμα Erasmus+.

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+, στις 18 Φεβρουαρίου 2023 και για έξι ημέρες μια ομάδα δεκατριών μαθητών του ΓΕ.Λ Μάνδρας-Ζερβονικόλειο και πέντε εκπαιδευτικών επισκέφθηκε την Ισπανία. Συγκεκριμένα, φιλοξενηθήκαμε από μαθητές του σχολείου Joan Oró στη Λέριδα (Lleida).

1η ημέρα: Περιήγηση στην Βαρκελώνη, μια πόλη βουτηγμένη στην κουλτούρα και στην ιστορία , με αρχιτεκτονική λάμψη αλλά και μια έξυπνη πόλη αφιερωμένη στην ευαισθητοποίηση των κατοίκων της για την κλιματική αλλαγή. Επισκεφθήκαμε τον καθεδρικό ναό του Τίμιου Σταυρού και της Αγίας Ευλαλίας, γνωστός κι ως καθεδρικός ναός της Βαρκελώνης. Αργά το βράδυ, μεταβήκαμε στην Λέριδα και γνωρίσαμε τους οικοδεσπότες μας. Όλες οι οικογένειες ήταν εξαιρετικές και είχαν προετοιμάσει κάθε λεπτομέρεια με στόχο την καλύτερη φιλοξενία μας.

2η ημέρα: Ελεύθερη ημέρα με τις οικογένειες φιλοξενίας και γνωριμία της πόλης. Εντυπωσιαστήκαμε με το μεσημεριανό τραπέζι όπου υπήρχε όλη η ισπανική γαστρονομία και κουλτούρα! Δοκιμάσαμε νέες γεύσεις, εντελώς ξένες από αυτά που έχουμε συνηθίσει…

3η ημέρα: Μονοήμερη εκδρομή στη Βαρκελώνη με τους μαθητές και των δύο χωρών! Πρώτος προορισμός, το Πάρκο Γκουέλ (Park Güell), ένα δημόσιο πάρκο με κήπους και αρχιτεκτονικά στοιχεία στο άνω μέρος της Βαρκελώνης, σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα Άντονι Γκαουντί, τον σημαντικότερο εκπρόσωπο του Καταλανικού Μοντερνισμού.Το θέαμα ήταν επιβλητικό και νιώθαμε τυχεροί που είχαμε την ευκαιρία να το αντικρίσουμε από κοντά. Περιήγηση στην πόλη, στην γοτθική συνοικία και φυσικά επίσκεψη στο επιβλητικό ναό Σαγράδα Φαμίλια, επίσης έργο του αρχιτέκτονα Γκαουντί.

4η ημέρα: Επίσκεψη στο σχολείο όπου οι μαθητές παρουσίασαν τα έργα και τις δράσεις τους μεταξύ στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου Joan Oró, συνοδευόμενοι από τους καθηγητές μας. Μετά την ανταλλαγή ιδεών και πρακτικών, υπήρξε μια σύντομη περιήγηση στο σχολείο κι ένα ομαδικό μεσημεριανό γεύμα στην καντίνα του.

5η ημέρα: Επίσκεψη στο φυσικό πάρκο της οροσειράς και των φαραγγιών της Γουάρα της επαρχίας Ουέσκας (Huesca) που ιδρύθηκε το 1986. Είναι η μεγαλύτερη προστατευόμενη περιοχή στην Ισπανία και η δεύτερη μεγαλύτερη προστατευόμενη περιοχή στην Ευρώπη. Περιηγηθήκαμε στο χωριό Αλκέθαρ (Alquézar), επισκεφθήκαμε το καθολικό μοναστήρι της περιοχής και κάναμε πεζοπορία κατά μήκος του ποταμού Βέρο που πηγάζει στους πρόποδες του φυσικού πάρκου.

6η ημέρα: Χωρίς να το καταλάβουμε, το ταξίδι αυτό είχε φτάσει στο τέλος του… Εξουθενωμένοι και στεναχωρημένοι, μα γεμάτοι αναμνήσεις, βρεθήκαμε στο σχολείο τους για να αποχαιρετιστούμε και να κατευθυνθούμε προς το αεροδρόμιο της Βαρκελώνης για το ταξίδι της επιστροφής.

Η αξία τέτοιων εκπαιδευτικών εμπειριών είναι ανεκτίμητη!!! Γι’ αυτό σημαντικό είναι να ευχαριστήσουμε την ομάδα καθηγητών που διοργάνωσε, συνόδευσε και βοήθησε στην πραγματοποίηση αυτού του πολύ σημαντικού βήματος όχι μόνο για εμάς τους μαθητές, αλλά και για το σχολείο μας!

Αρχικά, ευχαριστούμε τη Διευθύντρια, Αιμιλία Μαρούγκα που είχε την ιδέα του προγράμματος και το απογείωσε στη διεξαγωγή του. Επίσης, ευχαριστούμε τους καθηγητές μας Αναστάσιο Παπαθανασίου, Παρασκευή Λύγκα, Βασιλική Μπίζου και Μαρία Σκουρή για τη συμβολή τους στη διοργάνωση και διαδικασία διεξαγωγής του προγράμματος, αλλά και τη βοήθεια που μας προσέφεραν σε κάθε πρόβλημα εμφανίστηκε τις μέρες φιλοξενίας.

Οι μαθητές μας έγραψαν…

«Το συγκεκριμένο πρόγραμμα φιλοξενίας είναι μια από τις καλύτερες και πιο ενδιαφέρουσες  εμπειρίες. Προσωπικά περνούσα πολύ καλά με την κοπέλα αφού με έκανε να νιώσω πολύ άνετα σαν να βρισκόμουν με δικούς μου ανθρώπους. Δεθήκαμε όλοι πάρα πολύ και περάσαμε τέλεια. Σίγουρα θα ήθελα να πάρω ξανά μέρος σε ένα πρόγραμμα Erasmus. Η εμπειρία ήταν αξέχαστη»

Χρύσα Πέππα

«Η οικογένεια του παιδιού που με φιλοξένησε ήταν πραγματικά φανταστική. Από την πρώτη στιγμή που έφτασα , με υποδέχτηκαν και με έκαναν να νιώσω σαν να βρίσκομαι στο σπίτι μου, με την δική μου οικογένεια. Με αυτόν τον τρόπο κατάφεραν την καλλιέργεια μιας ουσιαστικής φιλίας με τον Άλεξ,το παιδί που με φιλοξένησε. Ελπίζω κάποια στιγμή να ξαναβρεθώ σ΄ αυτό το σπίτι!!»